Kodeks etyczny
A. Preambuła
MD PROJEKT Posadzki Przemysłowe Sp. z o.o. przestrzega swoich zobowiązań wobec wszystkich interesariuszy, w tym klientów, pracowników, dostawców, konkurencji oraz całego społeczeństwa. Podstawową zasadą działania przedsiębiorstwa jest rzetelność, jak również zaufanie tych z którymi dokonujemy transakcji. Ochrona tych wartości ma kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo w prowadzonej przez siebie działalności przestrzega najwyższych standardów etycznych oraz wymaga ich od innych. Przestrzeganie tych zasad jest systematycznie monitorowane.
B. Stosunki z klientami
- Firma działa uczciwie. Klienci są zawsze traktowani z należytym szacunkiem i uwzględnieniem ich potrzeb.
- Przedsiębiorstwo dokłada najwyższych starań aby świadczyć usługi wysokiej jakości, solidnie wykonane, dopasowane do potrzeb klientów
- Przedsiębiorstwo nie podaje niepełnych informacji oraz wprowadzających w błąd opisów dotyczących oferowanych rozwiązań.
- Przedsiębiorstwo nie oferuje świadomie rozwiązań, które mogą szkodzić klientom i które mogą narazić ich reputację
- W działaniach promocyjnych i innych formach przekazu firma unika podawania nieprawdziwych, ukrytych lub przesadzonych informacji.
- Oferty przygotowane przez przedsiębiorstwo są sformułowane tak, żeby nie nadużywać zaufania odbiorców ani nie wykorzystywać ich potencjalnego braku wiedzy czy doświadczenia.
- Działania promocyjne przedsiębiorstwa pozostają w zgodzie z zasadami współżycia społecznego. Nie mogą one także zachęcać do działań godzących w interes publiczny.
- Pracownicy przedsiębiorstwa nie dają klientom pieniędzy ani prezentów o znacznej wartości, które mogą być w zamyśle traktowane jako łapówki.
- Firma unika praktyk, zmierzających do zwiększenia sprzedaży przez jakiekolwiek przedsięwzięcia marketingowe niezgodne z prawem.
- Firma utrzymuje w tajemnicy informacje uzyskane od klienta.
C. Relacje pracownicze i ze współpracownikami
C1. Zobowiązania firmy wobec pracowników i współpracowników
- Przedsiębiorstwo szanuje godność pracowników i współpracowników
- Przedsiębiorstwo szanuje czas wolny pracowników i współpracowników
- Przedsiębiorstwo zapewnia równe szanse zatrudnienia
- Firma zapewnia rzetelną ocenę pracy wszystkich pracowników i możliwość oceny współpracowników.
- Firma przyjmuje i awansuje pracowników biorąc pod uwagę kwalifikacje wymagane na danym stanowisku.
- Firma dąży do zapewnienia stabilnych miejsc pracy oraz umów kooperacji oraz rzetelnie informuje pracowników i współpracowników o perspektywach zatrudnienia.
- Firma zapewnia czyste, zdrowe i bezpieczne środowisko pracy zgodnie z wymaganymi standardami.
- Przedsiębiorstwo dokonuje oceny wkładu każdego z pracowników do rozwoju firmy na tej podstawie stosuje reguły polityki wynagradzania.
- Firma dąży do rozwoju zawodowego pracowników wszystkich szczebli.
- Firma informuje pracowników o celach swojej działalności i zadaniach na poszczególnych stanowiskach pracy, zapewnia skuteczną komunikację.
- Przedsiębiorstwo dąży do zbudowania klimatu życzliwej współpracy, stanowiącego pozytywną inspiracje dla wszystkich pracowników i współpracowników.
C2. Zobowiązania pracowników i współpracowników wobec firmy
- Pracownicy i współpracownicy dołożą wszelkich starań aby wykonać zadania w sposób rzetelny oraz odpowiedni z punktu widzenia ilości i jakości planowanych efektów
- Pracownicy i współpracownicy będą sobie wzajemnie pomagać i wspierać oraz pamiętać, że stanowią jedną drużynę.
- Pracownicy i współpracownicy będą lojalni wobec siebie, swoich przełożonych i przedsiębiorstwa.
- Pracownicy i współpracownicy będą unikać wszelkich form agresji słownej wobec innych pracowników lub przełożonych
- Pracownikowi i współpracownikowi nie wolno wykorzystać informacji uzyskanej podczas pracy do jakiegokolwiek innego celu niż ten, dla którego były udostępnione.
- Pracownikowi nie wolno prowadzić działalności konkurencyjnej.
- Udzielanie informacji o wewnętrznych rozwiązaniach stosowanych w przedsiębiorstwie jest zabronione, o ile nie zostały one zamieszczone na stronie internetowej przedsiębiorstwa.
- Pracowników obowiązuje tajemnica służbowa, w tym dotycząca spraw finansowych.
- Pracownik i współpracownik musi ujawnić bezpośrednie interesy osobiste, a także członków ich rodzin, związane z działalnością przedsiębiorstwa. Wszelkie sytuacje mogące rodzić obawy o konflikt interesów są ujawniane kierownictwu firmy
D. Stosunki z podwykonawcami i dostawcami
- Stosunki pomiędzy firmą i podwykonawcami są oparte na wzajemnym zaufaniu.
- Zapłata za wykonaną usługę lub dostarczony towar będzie uiszczona w terminie i zgodnie z zawartą umową.
- Przyjmowanie prezentów lub innych świadczeń przez pracowników współpracującej firmy może powodować niezręczne sytuacje i może być postrzegane jako próba skłaniania do ofiarowania w zamian pewnych korzyści dla darczyńcy. Przestrzegamy następujących reguł:
- nie należy nakłaniać nikogo do przyjęcia prezentu,
- prezenty pieniężne są nie do zaakceptowania,
- rozsądne, małe upominki i przejawy gościnności mogą być zaakceptowane, jeżeli nie powodują żadnego zobowiązania u obdarowanego i mogą być odwzajemnione w takim samym stopniu,
- należy informować przełożonych o każdym otrzymanym kosztownym prezencie oraz o wyświadczonej przysłudze, związanych z firmą, z którą prowadzona jest współpraca.
- Wszystkie informacje dotyczące stosunków pomiędzy firmą a dostawcą i podwykonawcą powinny być traktowane jako poufne.
E. Relacje z konkurencją
- Firma współzawodniczy z konkurentami aktywnie, lecz uczciwie.
- Firma nie będzie niszczyć reputacji konkurencji ani bezpośrednio, ani poprzez insynuacje.
- W kontaktach z konkurencją, pracownicy unikają dyskutowania o poufnych informacjach dotyczących firmy.
- Firma nie będzie próbowała pozyskać informacji dotyczących konkurencji środkami nielegalnymi.
F. Relacje z władzami i lokalnymi społecznościami
- Firma dołoży wszelkich starań, aby być wrażliwym społecznie podmiotem gospodarczym, będzie służyć społeczności poprzez działalność korzystną dla firmy i społeczności, oraz zapewnianie korzystnych możliwości zatrudnienia i dobrych warunków pracy i współpracy.
- Przedsiębiorstwo bierze pod uwagę interesy całego otoczenia, starając się uwzględnić zarówno interes krajowy, jak i lokalny.
- Firma będzie wspierać w miarę możliwości społeczność, w której działa.
- Firma będzie uczciwie informować o swojej polityce, osiągnięciach i perspektywach rozwoju oraz możliwym wpływie na lokalną społeczność
- Firma nie będzie świadomie łamać prawa podatkowego.
G. Dostosowywanie się i weryfikacja
- Ścisłe stosowanie się do klauzul kodeksu etycznego będzie warunkiem zatrudnienia w firmie.
- Celem firmy powinno być stworzenie korzystnego klimatu pracy i szans dla pracowników oraz szczere wyjaśnianie wszelkich kwestii dotyczących zachowań i decyzji uważanych za nieetyczne.